dinsdag 9 september 2014

Stage | Monteren, artiesten en spoedopnames...


Zoals jullie weten ben ik al een hele tijd bezig met het maken, schrijven en produceren van films voor YoungFlash. Een stage bij een televisieomroep zou daarom perfect zijn, en laat dat nou net op mijn pad gekomen zijn. Vanaf 1 september loop ik stage bij TVEllef, een regionale oproep op Ziggo Kanaal 46. Ze volgen het nieuws rondom mijn woonplaats, maken muziek en hebben ook een eigen artiesten management.

Vorig jaar liep ik ook stage. Bij een bedrijf dat heel veel kortingsvouchers aanbied. Ik heb dingen geleerd maar niet de dingen die ik wilde leren. Ik kwam er achter dat dat niet was wat ik wilde en moest daarom voor het volgende schooljaar naar iets op zoek wat wel bij me zou passen. Ik wilde graag meer leren over camera's, opnames en monteren. Deze vrije stageplaats kwam dus als geroepen.

Het is een kleinschalig bedrijf, iets dat ik zelf heel fijn vind. Er werken twee andere mensen binnen het bedrijf en dat is heel fijn. Ze zijn aardig en proberen me dingen te leren. Op kantoor heb ik mijn eigen plekje en als er eventjes niets te doen is, kan ik zelf bepalen wat ik doe. De werkdagen van 9 tot 5 vliegen voorbij. Soms hebben we een spoedopname als er bijvoorbeeld een ongeluk of iets anders gebeurd is. Dan gaan we in het groene TVEllef autootje naar de locatie. Een keer in de week zijn er ook vaste opnames van een kookprogramma, wat dan de volgende dag uitgezonden wordt op tv.

Het is heerlijk om eindelijk een plekje te vinden waar ik wel leer wat ik wil leren, maar of dit echt is waar ik in verder wil weet ik nog niet. Ik heb nog een halfjaar te gaan om meer te weten te komen over hoe het reilt en zeilt bij een televisiezender, daarna moet ik beslissen waar ik in af wil studeren en wat dus mijn laatste stagejaar gaat worden. Maar tot nu toe bevalt me dit heel goed!

Heb jij al eens stage gelopen?

Liefs,
Denise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten