maandag 8 september 2014

SCHOOL STORY TAG... - Handenarbeid, MBO en schriftgesprekjes


Tijd voor een nieuwe tag over... school! Nu iedereen weer naar school of werk aan het gaan is, is het wel interessant om te lezen hoe mijn school periode eruit zag en ziet!

Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben 18 en ik zit op dit moment in de derde klas van het MBO!

Welk niveau(s) heb je gedaan?
 Ik ben natuurlijk begonnen op de basisschool, daarna ben ik naar het VMBO gegaan, en vanuit daar overgestapt naar het MBO waar ik nu zit.

Vind je school leuk?
 Vroeger, op de basisschool, vond ik er echt helemaal niets aan. Ik ging niet graag naar school, maar op de middelbare kwam daar verandering in. Ik kreeg nieuwe vriendinnen en ik vond het steeds leuker, maar nog niet optimaal. Nu, op het MBO, heb ik het heel erg naar mijn zin op school omdat ik eindelijk kan doen wat ik altijd al wilde: ontwerpen!

Wat vond je het leukste vak op school?
 Op de basisschool vond ik handenarbeid altijd leuk. En op de middelbare school, hoe kan het ook anders, Beeldende Vorming. Ik hou ervan om de hele dag bezig te zijn met tekenen en schetsen.
Wat vond je het stomste vak op school?
Het stomste heb ik altijd al rekenen en Engels gevonden. Vraag me niet waarom, maar ik ben er ook niet zo heel goed in.

Hoe laat stond je op om naar school te gaan?
Toen ik nog op de basisschool zat hoefde ik maar 5 minuten te lopen en was ik op school. School begon om 8.30, meestal stond ik rond 7:45 op. Op de middelbare school werd dat anders, daar moest ik namelijk ook om 8:30 zijn maar moest ik veel verder fietsen. Toen moest ik dus om 7:00 opstaan. Nu sta ik rond 7.30 op, als ik naar school ga. En als ik naar stage ga sta ik zelfs pas om 8:00 op!

Hoe ga je naar school? Fiets, bus, etc.
Naar de basisschool ging ik altijd te voet. Maar nu, en ook op de middelbare, ga ik met de fiets. Ook naar stage ga ik met de fiets.

Wat voor schooltas gebruik je?
Ik begon op de middelbare met een schoudertas, heel praktisch. Maar toen ik naar het MBO ging moest ik mijn MacBook iedere dag meenemen en nam ik dus een laptoptas. Als ik mijn MacBook niet nodig heb neem ik een handtas, bijvoorbeeld mijn Michael Kors!

Welke beautyproducten zitten altijd in jouw schooltas?
Meestal zitten er een of meerdere lipproducten in mijn tas, en verder niets. Mijn make-up doe ik thuis, en sowieso is dat meestal alleen maar mascara en oogpotlood.

Wat voor agenda had je vroeger?
Ik heb vroeger heel veel verschillende agenda's verslonden zo had ik een Friends-agenda bijvoorbeeld. Daarna ben ik overgestapt op de super leuke agenda's van de Hema! Die gebruik ik nu nog steeds trouwens!

Wat deed je als de les saai was?
Kletsen. Of in een schrijft 'praten'. We schreven dan een vraag op voor elkaar en degene naast je kon dan antwoorden zonder echt iets te hoeven zeggen, zo ontstonden er hele verhalen in het schriftje. Verder was ook al mijn kaftpapier helemaal ondergekliederd met tekeningen en tekstjes.

Wat ben je geworden nadat je school hebt afgemaakt?
Ik ben nog niet klaar met deze opleiding en wil hierna eigenlijk nog naar het HBO. Het duurt dus nog wel even voordat ik echt een beroep ga uitvoeren.

Iedereen die nog op school zit, succes met het nieuwe schooljaar!



Liefs,
Denise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten