dinsdag 22 april 2014

INTERVIEW | Een gesprekje met Krystl!


Vorige week trok ik de stoute schoenen aan en besloot Krystl via Facebook een berichtje te sturen over een eventueel interview voor op mijn blog... diezelfde dag nog kreeg ik antwoord! Ze vond de fanclub Krystllyrics, die een vriendin en ik voor haar beheren, onwijs tof en wilde daarom heel graag een aantal vragen van mij beantwoorden. En deze lees je nu hier!


Even voorstellen.... (voor de mensen die haar niet kennen) (Foei, schaam je!) 
Krystl is de zangeres bekend van liedjes als Golden Days, Circles en Bottles. Ze won in 2010 de Serious Talent Award van 3FM en een jaar later een Edison! Na haar album Rolling in 2011, bracht ze in 2013 haar album Undefeatable uit. Krystl is naast haar eigen nummers ook bekend geworden door het coveren van nummers dat ze op verschillende radiozenders heeft laten horen, ze coverde onder andere Blurred Lines van Robin Thicke en Let it be van The Beatles.

Als je mocht kiezen (EH! Moet kiezen!) speel je dan liever gitaar of piano?
Ik houd van piano en dat speel ik ook beter dan gitaar, maar als ik MOET kiezen, speel ik nu liever gitaar. Ik krijg ook meer inspiratie van de sound van een gitaar.

Iedereen weet dat je een relatie hebt met 3FM-dj Paul Rabbering, kun je vertellen waarom je precies verliefd op hem werd?
Dat is niet in woorden uit te leggen! De klik was er gewoon vanaf moment 1!



Je vind het heel leuk om te reizen, welke plaats zou je nog graag een keer bezoeken en met wie?
Zuid Afrika! Daar ga ik dit jaar heen met mijn familie dus daar verheug ik me erg op. Sri Lanka, maar ook Istanbul en Maarakech zou ik graag nog eens bezoeken, samen met Paul.

Je liedje Circles gaat over de dingen die je voor het eerst meemaakte toen je net bekend werd. Waarvan schrok je het meest?
Ik denk de negatieve reacties van mensen op het internet. Het gebeurd nog steeds, hoor, dat mensen iets niet leuk vinden... Gelukkig kan ik daar nu wel om lachen.

Heb je bepaalde gewoontes die je altijd doet voordat je gaat optreden?
Mmmm, nee eigenlijk niet. Voor dat ik met mijn band het podium op ga chill ik nog even met mijn bandleden, ga ik nog even make-uppen, lees ik de setlijst nog eens door en daarna drink ik een kopje gemberthee! Heerlijk!

Veel mensen kennen jou, natuurlijk. Heb je wel eens momenten dat je graag eens een keertje niet meer bekend zou willen zijn? Wat voor moment is dat? 
Op straat wordt ik helemaal niet zo vaak herkent, tenminste dat denk ik! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik het niet eens in de gaten heb. Een beetje akward vind ik het wel als mensen me al een hele tijd aankijken op een manier van 'ik ken jou ergens van'. Dat vind ik zelf altijd wat ongemakkelijk! Laatst vroeg iemand me in de winkel nog: 'Jij bent toch Krystl?!'... Dan loopt ik altijd rood aan! Genant!

En wat zijn de momenten dat je het meest geniet van je bekendheid?
Ik krijg wel eens (haar)producten of mooie nieuwe schoenen omdat ik 'bekend' ben, dat zijn wel momenten dat ik ervan geniet!

Je schrijft en zingt vaak vrolijke liedjes, heeft dat een bepaalde betekenis voor jou? En probeer je wat te betekenen voor mensen die tegen je opkijken?
Vooral mijn eerste album, Rolling ,was eigenlijk vooral vrolijk. Toen wilde ik graag een lekker luchtig album maken die dansbaar was. Op mijn tweede album staan veel meer liedjes die een diepere laag hebben. Ik maak dingen mee of heb dingen mee gemaakt, onbewust, en die schreef ik op dit album van af. Ik ben tijdens het schrijven niet bezig met wat andere mensen ervan vinden, maar ik vind het wel heel tof en fijn als ik van mensen hoor dat ze iets aan mijn liedjes hebben! Daar word ik dan wel weer heel blij van.



Welk liedje van je album Undefeatable is jouw favoriet en waarom? 
Ik denk dat het liedje Color me wel het meest bijzondere voor me is. Dat liedje gaat namelijk over dat ik Paul net ontmoet had en daarna vijf weken in Australie zat. Het gaat over hoe ik me toen voelde en de vragen die ik toen had; gaat Paul het voor me zijn? Vandaar ook de tekst: "Will you save my soul, will you take my all, will you color me". 

Uit je liedjes kun je verschillende quoten halen. Heb je zelf ook een bepaalde quote die je mooi vind?
Haha, wat grappig dat je dat ziet! Ik vind het zelf altijd een wat lastige vraag, ik heb namelijk niet een bepaalde quote die ik heel erg mooi vind. Maar ik probeer wel te leven als ''let it flow" 

Natuurlijk bouw je door je bekendheid ook een steeds grotere fanbase op. Wat is het allerliefste of allerleukste wat een fan ooit voor je heeft gedaan? 
Oeh! Een paar lieve cadeautjes van fans! Maar ik vind het nu HEEL tof dat jullie KrystlLyrics zijn opgestart!! Echt THANX!!

En de allerlaatste vraag alweer! Wat wil je in je zangcarriere nog gaan doen? 
Ik wil heel graag nog een keer een theatertour doen en voor de rest nog heel lang muziek maken en liedjes uitbrengen!


3 opmerkingen: