zondag 17 augustus 2014

Update: vakantie!



Ik ben terug van twee zonnige weken Italie! Samen met mijn ouders en broertje heb ik twee weken op de camping gestaan, op een bestemming zo'n 1400 kilometer van hier: Rimini. Ik heb genoten van het heerlijke weer, het prachtige uitzicht vanuit het strand en de overheerlijke cocktails! 

Natuurlijk hebben we niet alleen maar op het strand gezeten we zijn ook een aantal keer weggeweest. Zo hebben we het buurlandje San Marino gezien. San Marino is een land dat boven op een berg ligt, helaas regende het een beetje die dag en was alles dus grauw, grijs en nat. Maar toch was het er prachtig! De stad is opgebouwd uit allemaal kleine weggetjes die je naar 3 verschillende kerktorens brengen, de weggetjes die je moet verlopen lopen dwars door de oude stad! 

Verder hebben we naast Rimini zelf ook de stadjes die er vlakbij lagen gezien: Gatteo a Mare, San Mauro a Mare, Cesenatico en een wijnfeest in Casarlangelo. In Gatteo en Mauro waren vaak kleine marktjes en heel veel kleine winkeltjes die we keer op keer bezochten. Overal verkochten ze het zelfde maar het leuke aan marktjes en kleine winkeltjes is dat je het marktje of de winkel moet zoeken waar het gene wat je graag wilt het goedkoopste is. Ik kocht heel veel leuke nieuwe spullen die ik later nog zal laten zien in een shoplog! 
Fruit & Cocktail party! :)
Cesenatico is een stad die aan twee kanten van een oud kanaal is gebouwd. Als je eenmaal een kant hebt gekozen kun je niet meer oversteken want er zijn geen bruggen totdat je bij het veerpontje komt waar je voor 20 cent naar de overkant wordt gebracht. In de oude gracht liggen allemaal oude veerboten die helemaal zijn gerenoveerd! Ze hebben prachtige oude zeilen en zijn heel mooi beschildert met rood, geel en blauwe kleuren. 


Natuurlijk bezochten we ook het wijnfeest da plaats vind in Casarangelo, een stad, wederom, gebouwd boven op een berg. In begin ziet het er allemaal heel nieuw en modern uit maar hoe verder je naar boven loopt hoe ouder de stad wordt! De trappen lopen allemaal stijl omhoog en overal zijn winkeltjes en oude huizen in de muren om de berg te verstevigen gebouwd. Het wijnfeest vond dus plaats in de oude stad. Aan het begin moest je entree betalen en kreeg je ook een glas. Dit glas kon je tegen inlevering van muntjes, die je ook bij de entree kreeg, laten vullen met wijn naar keuze. De wijn deelden ze uit bij allemaal verschillende kraampjes en boven op de berg was de laatste! Uiteindelijk heb ik maar twee verschillende wijnen geproefd, en vond ik er maar een lekker. Ondanks dat was het toch een geslaagde avond! 


De andere dagen, hebben we heerlijke genoten van zon, zee en strand. Lekker slapen op het strand is denk ik mijn nieuwe hobby en ook ijs eten (de specialiteit in Italie!) ben ik erg goed in. Cocktails drinken op het terras is ook erg leuk en zelf koken op een klein pitje was ook erg geslaagd! Nu is het alweer bijna tijd voor school... tot volgend jaar vakantie! 

Liefs, 
Denise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten